مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

امنیت در پرداخت و تراکنش های الکترونیکی

امنیت در پرداخت و تراکنش های الکترونیکی کلمات کلیدی : امنیت در پرداخت الکترونیکی امنیت در پرداخت های اینترنتی تهدیدات امنیتی در تراکنش الکترونیکی امنیت در سیستم های پرداخت الکترونیکی پرداخت و امنیت در تجارت الکترونیکی پایان نامه تراکنشهای الکترونیکی…

پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی

پروپوزال بررسی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی در راستای مدیریت مشاركتی نگرش کارکنان نسبت به فرهنگ سازمانی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرارمدیریت مشاركتی…

مدل های استرس شغلی و عوامل استرس زای سازمانی

مدل های استرس شغلی و عوامل استرس زای سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه استرس شغلی پیامد های استرس شغلی مدل های استرس شغلی نظریه های استرس شغلی عوامل  استرس زای سازمانی نقش تفاوتهای فردی در فرایند استرس رفتن به…

ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی

ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی انگیزه پیشرفت دانش آموز خلاق عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن ارزیابی عوامل ارتقا مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان دبیرستانی بررسی عوامل موثر بر افزایش مهارت نوشتن خلاق در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری مبانی نظری رویکردهای پرخاشگری پیشینه رویکردهای پرخاشگری دانلود مبانی نظری رویکردهای پرخاشگری پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری ادبیات نظری رویکردهای پرخاشگری فصل دوم پایان نامه رویکردهای پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای پرخاشگری…

پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان حجاب

پایان نامه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان حجاب حجاب عفاف و حجاب تاریخچه حجاب حجاب در ادیان الهی فلسفه حجاب و آثار فردى و اجتماعى آن علت و فلسفه حجاب در اسلام ؟ نقش خانواده در توسعه…

حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده)

حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) حل المسائل کتاب بلوچر رفتن به سایت اصلی دانلود حل المسائل کتاب بلوچر (ترجمه شده) فصلهای 1 و 2 و 5 و 11 و 13 و 19 با فرمت ورد

زبانهای نمایشی و معرفی مدلهای آن

زبانهای نمایشی و معرفی مدلهای آن داده کاوی اکتشاف دانش یادگیری ماشین زبانهای نمایشی مدلهای زبانهای نمایشی زبانهای نمایشی و معرفی مدلهای آن چگونه نشان دادن مسئله به ترمهای محاسباتی در کامپیوتر دانلود مقالات کارشناسی ارشد نرم افزار دانلود مقالات…

طراحی و ساخت مداری جهت كنترل دما

طراحی و ساخت مداری جهت كنترل دما كنترل دما دانلود پروژه طراحی مدار كنترل دما دانلود پروژه ساخت مداری جهت كنترل دما طراحی و ساخت مداری جهت كنترل دما دانلود پروژه مهندسی الکترونیک دانلود پروژه الکترونیک رفتن به سایت اصلی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش غنی سازی روابط کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی روابط مبانی نظری غنی سازی روابط پیشینه تحقیق غنی سازی روابط پیشینه داخلی غنی سازی روابط پیشینه خارجی غنی سازی روابط پیشینه پژوهش…

شبكه های بی سیم

شبكه های بی سیم دانلود پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی شبكه های بی سیم PAN شبکه بلوتوث معماری شبکه Wireless Network شبكه های بی سیم و كابلی دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر و آی تی دانلود پایان…

پاورپوینت اعتماد به نفس و راه‌هاي تقويت آن

پاورپوینت اعتماد به نفس و راه‌هاي تقويت آن پاورپوینت اعتماد به نفس و راه‌هاي تقويت آن اعتماد به نفس و راه‌هاي تقويت آن تحقیق اعتماد به نفس اعتماد به نفس چیست انواع اعتماد به نفس اعتماد به نفس رفتاری اعتماد…

بررسی نظریه جرم پولشویی و عنصر قانونی آن در اسناد داخلی و بین المللی

بررسی نظریه جرم پولشویی و عنصر قانونی آن در اسناد داخلی و بین المللی جرم پولشویی بررسی نظریه جرم پولشویی مبانی نظری جرم پولشویی پیشینه جرم پولشویی عنصر قانونی جرم پولشویی در قوانین ایران عنصر قانونی جرم پولشویی در قوانین…

سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp متدولوژی های پیاده سازی erp اجرای سیستمهای ERP در سازمان پیاده سازی برنامه‌ ریزی منابع سازمانی پایان نامه امکان سنجی پیاده سازی ERP در…

سمینار بررسی و تشریح نظریه های یادگیری در انسان

سمینار بررسی و تشریح نظریه های یادگیری در انسان یادگیری ماشین یادگیری در انسان نظریه های یادگیری مسایل یادگیری در انسان تاریخچه،نظریه ها و مسایل یادگیری در انسان دانلود سمینار نظریه های یادگیری در انسان دانلود سمینار کارشناسی ارشد کامپیوتر…

بررسی تاثیر بیع خیاری بر بانکداری اسلامی

بررسی تاثیر بیع خیاری بر بانکداری اسلامی کلمات کلیدی : بیع شرط در فقه پایان نامه بیع شرط پیامدهای بیع شرط بیع شرط در فقه مذاهب اسلامی کاربرد بیع خیاری در بانکداری کاربرد بیع خیاری در بازارهای مالی مستثنیات ادله…

پرسشنامه مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو با نمره گذاری روایی و پایایی

پرسشنامه مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو با نمره گذاری روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه آلکسی تیمیای تورنتو tas پرسشنامه الکسی تایمیای تورنتو مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو پرسشنامه ناگویی هیجانی تورنتو مقیاس ناگویی خلقی تورنتو پرسشنامه ناگویی خلقی تورنتو پرسشنامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری 77 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری 77 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رایانش ابری مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری پیشینه داخلی رایانش ابری پیشینه خارجی رایانش ابری پیشینه پژوهش رایانش ابری پیشینه نظری…

مقاله جامع رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان مروری بر بانكهای اطلاعاتی مدیریت داده‌ها

مقاله جامع رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان مروری بر بانكهای اطلاعاتی مدیریت داده‌ها مدیریت داده‌ها بانكهای اطلاعاتی پروژه رشته کامپوتر خرید پروژه رشته کامپیوتر انجام پروژه رشته کامپیوتر مروری بر بانكهای اطلاعاتی مدیریت داده‌ها دانلود مقالات و پایان نامه رشته…

تعریف و ویژگی های اصلی داروهای گیاهی (عوامل فیتوتراپوتیک)

تعریف و ویژگی های اصلی داروهای گیاهی (عوامل فیتوتراپوتیک) تعریف و ویژگی های اصلی داروهای گیاهی (عوامل فیتوتراپوتیک) رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه مقدمه داروهای گیاهی از زمانهای قدیم به عنوان دارو برای درمان طیف وسیعی از بیماریها استفاده…

تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها

تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها خلاقیت نقاشی کودکان دانلود پایان نامه خلاقیت در نقاشی کودکان تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها دانلود پایان نامه رشته…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری در دختران نوجوان 66 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری در دختران نوجوان 66 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پرخاشگری پیشینه پرخاشگری دانلود مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات نظری پرخاشگری فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری…

پرسشنامه تاثیر اختیار و قدرت رهبری در پذیرش سیستم های مدیریت دانش

پرسشنامه تاثیر اختیار و قدرت رهبری در پذیرش سیستم های مدیریت دانش پرسشنامه اختیار و قدرت رهبری پرسشنامه تاثیر اختیار و قدرت رهبری پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه پذیرش مدیریت دانش پرسشنامه سیستم های مدیریت دانش پرسشنامه پذیرش سیستم های مدیریت…

جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ

جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ رفتن به سایت اصلی جزوه حقوق بین الملل اقتصادی دکتر افروغ به تعداد 30 صفحه pdf جزوه دستنویس دانشجو از مباحث کلاس شامل مباحث کلیات لیبرالیسم…

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک

پایان نامه استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش  پایان نامه ارشد مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در سازمان مراحل استقرار مدیریت دانش موانع استقرار مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک پیاده سازی و…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *